Våra mål

Hjortvikens mål är att du ska känna att det är kvalitet i alla led; från funktionella konferenslokaler till service av högsta klass.

DJUPET ”Vad vi säljer är möjligheten för en 43-årig revisor att åka svartklädd genom staden och göra folk rädda.” Ungefär så beskriver en välkänd motorcykeltillverkare sitt varumärke. De tänker lite djupare, lite längre och vill lite mer med sitt varumärke -precis som vi!

ytan  Även om ytan är viktig, tror vi att varumärken byggs inifrån, och att nyckeln till framgång i vår bransch är det dagliga mötet med våra gäster. Denna tanke har vi jobbat utefter ända sedan starten 1990, och för varje år har vi slipat på detaljerna som gör att våra gäster får ut maximalt av sina möten. Att enbart arbeta med konferensverksamhet har alltid varit en självklarhet, och vi kan utan att skämmas säga att vi blivit riktigt bra på det vi gör.

varumärket  Hans “Ludde” Ludvigsson på Kompago beskriver varumärkesarbetet på Hjortviken så här:
“Ett varumärke signalerar ett löfte och en viktig grundregel är att inte lova mer än du kan hålla. Därför är det nödvändigt att du är medveten om ditt företags styrkor och begränsningar, så att du inte skapar förväntningar som du får svårt att leva upp till. Min uppgift som utomstående konsult är att analysera och lyfta fram ett fåtal kärnvärden som verkligen genomsyrar företaget och ger det en unik position på marknaden. Utifrån dessa värden formar vi sedan gemensamt löften som företaget kan hålla.”

kvalitet i alla led När det gäller Hjortviken, så är moderna funktionella lokaler och det unika läget 10 minuter från Landvetter flygplats självklara konkurrensfördelar, men deras största tillgång är den ovanligt goda servicen med dygnetruntbemanning. Hjortvikens mål är att du ska känna att det är kvalitet i alla led från funktionella lokaler till service av högsta klass. Jag tror att det är ett löfte som de kan hålla.”

Vi ser fram emot att få möta dig här på Hjortviken på din nästa konferens, så att även du får möjlighet att uppleva vår service. Du kommer inte att bli besviken – det kan vi lova.

Suzanne & Erika